12 weken challenge uitgelichte afbeelding

Bodieboost, I can do it met de challenge!

Al vaker heb ik over mijn gewicht geschreven. Of niet zozeer het nummer van mijn gewicht, wel dat ik zou willen afvallen en dat dat niet lijkt te lukken. We zijn allemaal mensen niet waar? Een tijdje terug had ik een aanbieding in mijn mailbox van bodieboost voor een 12 weken challenge. Deze heb ik toen niet gedaan en hij werd weer duurder. Toen had ik spijt. Gelukkig voor mij kwam er nog een aanbieding.

Waarom bodieboost?

Een crash dieet is niets voor mij. Calorieën tellen al helemaal niet. Ik wil ook graag gewoon een stuk taart kunnen eten. Een chipje kunnen pakken en genieten van het leven. Ik zeg vaak liever dik dood en genoten dan dun dood en niet genoten. Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar. Liever geniet ik van het leven en heb een gezond gewicht. Mijn BMI is nu wat te hoog en ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Met bodieboost eet je gezond, val je af en mag je snoepen.

Lees meer over bodieboost in succesvol slanker.

Maar met snoepen val je niet af toch?

Met bodieboost is het me al eerder gelukt om af te vallen. Toen was ik 10 kilo kwijt. Inmiddels zitten er weer 6 bij aan, maar het is voor mij dus bewezen dat het kan. Toen sportte ik er ook niet bij dus het is een fijn systeem. Eigenlijk een gezonde lifestyle in plaats van een dieet. Je hebt 5 families (koolhydraten, zuivel, groente, fruit en eiwitten) en per dag mag je uit elke groep 2 producten. Deze kun je ook wisselen. Daarnaast heb je nog producten van 1 max 2 per week en mag je 2 jokers (taart!) per week eten.

Lees ook over week 1 de lunch van bodieboost succesvol slanker

De 12 weken challenge

En nu heb ik me ingeschreven voor de challenge. Wie weet is dat het zetje dat ik nodig had om weer op de rails te komen. Ik krijg 12 weekmenu’s en 12 weken toegang tot de challenge. Daarin staan 150 nieuwe recepten (de lekker sla ik natuurlijk op zodat we die kunnen blijven eten!) en nieuwe weekmenu’s. Zelf zit ik al in de bodieboost communitie op facebook, maar doe je voor het eerst mee dan krijg je daar ook toegang. Ideaal om laagdrempelig je vragen te stellen.

Lees mijn recensie van het boek bikiniboost.

Vinden jullie het leuk om meer te lezen over de challenge? Uiteraard zal ik nog even schrijven hoe het gegaan is. Maar misschien is een update tussendoor ook leuk. Wil je ook mee doen? Aanmelden kan via deze link.

12 weken challenge bodieboost. Ik kocht hem en vertel je waarom ik dat deed. Zou dit het begin zijn van de goede weg en de knop om?

Related Post

3 gedachten over “Bodieboost, I can do it met de challenge!

  1. Erica

    Succes!! Het gaat je vast weer helpen 🙂
    Die 2 jokers zijn ook wel handig. In je blogs komt vaak snoep of ongezond eten langs, als dat in je patroon zit, is het wel erg wreed als het helemaal niet meer mag.
    Die families en hoe het werkt snap ik nog niet helemaal eigenlijk. Als jij het maar snapt 😉

    1. Minke Bericht auteur

      Bedankt! Ja ik ben vooral van de zoet en lekker. Niet zo van het gezond helaas. De families is als je het snapt wel handig. eiwitten is vlees en eieren bijvoorbeeld, zuivel is melk, vla en kaas e.d. koolhydraten is brood, aardappels en pasta, fruit alle fruit dus en groente alle groente. Elke dag mag je dan van alle groepen 2 porties. Bijvoorbeeld ontbijt met yoghurt en banaan (is 1 fruit en 1 zuivel) tussendoor komkommer (is 1/2 groente) lunch 2 boterhammen met ham en en sla (is 1 koolhydraat en 1/2 groente en 1 eiwit) tussendoor een schaaltje yoghurt met fruit (1 zuivel en 1 fruit) avondeten dan aardappels, vlees en groente (is 1 koolhydraat, 1 eiwit en 1 groente) dan heb je van alles 2 gehad.

  2. Pingback: Dagboek #18: Allemaal ziek, zwak en misselijk - MamaMinke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *