Wat hadden we een heerlijke week. Luca had een weekje vrij en Nola is natuurlijk nog niet leerplichtig. Mark had een dag vrij genomen en we besloten naar de Efteling te gaan met overnachting. Een verrassing voor de kinderen. Het was top, het weer was de ene dag perfect en de andere dag echt verschrikkelijk. Maar we lieten ons niet tegen houden. Zaterdag ben ik met mijn vader en de kinderen naar de landmachtdag geweest in Barneveld. Wat was dat leuk geregeld! We hebben direct ook het vaderdagcadeau gegeven. En zondag was het natuurlijk vaderdag. Een fijne afsluiting van een leuke week.

Dinsdag we gaan vertrekken!

Met de overnachting erbij krijg je 2 dagen toegang tot de Efteling én mag je om half 10 al het park in. We wilden dus vroeg vertrekken. Om half 10 stonden we bij het hotel, even inchecken en hup naar de Efteling. Een kleine wandeling van zo’n 10 minuten en je bent in het park. We sliepen in het hotel bij vakantiepark het Loonsche land. Een prima hotel met een leuke kamer. Het was deze dag een heerlijke dag en dat was te merken in het park. De kortste wachtrij was 30 minuten. Maar dat was meestal geen probleem omdat je gewoon langzaam door kon lopen. Erg fijn. Rond half 5 hadden we het wel gezien, de kinderen waren het zat en ik was dood op. We liepen terug naar het hotel en besloten lekker bij de mac te gaan eten. Nog even spelen in de speeltuin op het park en lekker naar bed.

Dit bericht bekijken op Instagram

▪dag @efteling wat was je leuk!▪ Als verrassing namen we de kinderen mee voor 2 dagen Efteling met overnachting in een hotel. Voor alles een eerste keer. Luca was al 1 keer in de Efteling geweest toen hij 3 was. Ze vonden het erg leuk. Het weer zat niet mee, vroeg naar symbolica kon niet door een storing dus in de regen in de lange rij (zo jammer als je voor 10 uur eerder toegang hebt) en rond half 2 zijn we vertrokken omdat we doorweekt waren. Maar wat was het leuk, fijn en mooi. Voor herhaling vatbaar. Wat heb jij gedaan met Pinksteren? . . #efteling #tijdsamen #verrassing #dagjeuit #nachtjeweg #sprookjesbos #droomvlucht #jokienjet #familie #kinderen #kleuterpret #peuterpret #achtbaan #fatamorgana #wildwaterbaan #sprookjesboomshow #symbolica #regen #hetregenthetregent #zonneschijn #lente2019 #mamaminke #mamablogger #dankbaar

Woensdag nog een dagje Efteling

Na een korte nacht, het slaapt toch anders zo in een hotelkamer (was ook de eerste keer voor de kinderen), hadden we een heerlijk ontbijt in het hotel. We liepen al vroeg weer richting de Efteling omdat we graag in symbolica wilden. Je mag dan om half 10 direct in een verkorte rij gaan staan. Helaas was er een technische storing en mochten we niet wanneer de attractie het weer deed die rij gebruiken. Dus konden we later nog 20 minuten in de regen wachten. Erg jammer. Verder hebben we veel overdekte attracties gedaan. In een ogenblik dat het droog was wilde Mark met Luca nog in de houten achtbaan. Helaas was er net een stortbui toen zij daar eindelijk in konden. Dus na deze attractie (en nog snel even naar het spookhuis want dat wilde Nola graag) zijn we vertrokken. Luca was al aan het hoesten en was tot op het bot nat. In de auto snel droge kleding aan getrokken en hup naar huis. We waren rond half 3 weer thuis, de spullen even opruimen en allemaal lekker warm douchen.

Het waren twee heerlijke dagen. Zeker voor herhaling vatbaar, helemaal nu Nola nog 3 is en dus gratis.

Zaterdag landmachtdag Barneveld

We werden door mijn vader opgehaald om samen naar de landmachtdag te gaan. Van te voren had ik gedacht dat we een uurtje zoet zouden zijn en daarna weer naar huis zouden gaan. Boy I was wrong! Het was echt zo leuk. Spijkerpoepen, broekhangen en een strombaan. Allemaal speciaal voor kinderen. Ze mochten veel doen en bekijken, in auto’s zitten en de zware tas voelen. Als de militair hem los had gelaten zou Luca direct achterover zijn gevallen. Het was top geregeld, zo door het centrum. We hebben samen lekker kunnen lunchen bij de hema en maakten er zo een fijn dagje uit van. Luca was toch wel wat verontwaardigd dat we niet bij opa en oma bleven voor het avondeten. We zouden immers bij hen eten en dat hadden we niet gedaan (vanwege de lunch in het centrum). Dus bleef ik met de kinderen bij mijn ouders en had Mark even een middag vrij zonder iemand in huis.

Dit bericht bekijken op Instagram

▪landmachtdag in Barneveld▪ Wat was het leuk vandaag in mijn geboortedorp. Ik blij er altijd wel een zwak voor houden, maar we wonen hier heerlijk. Toch was ik vandaag even een dag hier om met mijn vader naar de landmachtdag te gaan. Samen met de kinderen deden we alles en kregen we stempels. We reden zelfs nog in een truck waar hij zelf in heeft gereden. De kinderen vonden het fantastisch. Deze dagen zijn goud waard ♡. Ben jij wel eens bij een landmachtdag geweest? . . #landmacht #leger #soldaat #barneveld #barneveldcentrum #spijkerpoepen #broekhangen #stormbaan #schminken #rondrit #granaatbonwerpen #oefenen #uitje #dagjeuit #kinderen #buitenkinderen #leren #dagjeweg #mamaminke #mamablogger

Een bericht gedeeld door Minke (@mamaminke.nl) op

De blouse van HemdvoorHem zat perfect bij mijn vader. Staat hem goed toch :)!

Zondag vaderdag

Vanmorgen had Mark mazzel, want Luca sliep uit. Dus iets later begon ik met beide kinderen aan het ontbijt. Croissant met suiker en kaneel. Een eitje erbij voor papa en een mok met thee. Natuurlijk mochten de zelfgemaakte cadeautjes niet ontbreken van de kinderen. Hij kreeg ook een vuurkorf, maar deze hadden we al eerder gegeven. Mark zou eigenlijk zijn nachtendiensten in gaan, maar vanwege een ruiling had hij avonddienst. We zijn aan het eind van de ochtend even naar zijn vader gegaan en daar bleef ik tot na het avondeten met de kinderen. Mijn ouders kwamen nog even langs daar om wat spullen voor mij te brengen, o.a. een telefoon. Dus die ben ik nu ik dit typ ook aan het instellen. Verder hebben we heerlijk van de zon kunnen genieten en een rustige avond gehad. Zo moet een zondag zijn.

Dit bericht bekijken op Instagram

▪happy fathersday▪ Fijne vaderdag lieve volgers. Zo fijn om deze dag te kunnen vieren met mijn kindjes en hun papa. Om gister met mijn eigen papa een toffe dag te hebben en vandaag nog langs mijn (schoon)papa te kunnen gaan. Op zondag sta ik ook altijd even stil bij mijn hemelse Papa. Voor hem is het elke week vaderdag, elke dag eigenlijk. . . Ik sta ook stil bij iedereen die geen papa meer heeft. Bij alle papa’s die een kindje hebben bij hun hemelse Papa of een 🌟kindje. Bij de papa’s die geen contact meer hebben met hun kinderen om welke reden dan ook. Dan moet zo’n dag toch een grijs of misschien zwart randje hebben. Weet dat de hemelse Papa naar je luistert en naar je kijkt. Hij is bij je en helpt je. 💖 . . #vaderdag #lievepapa #hemelsepapa #christelijkeopvoeding #christelijkemamablogger #christelijkemama #cadeautjes #ontbijtopbed #homemade #zelfgemaakt #samenmetdekinderen #bakken #lievelucajoshua #lievenolaesmee #mamaminke

Een bericht gedeeld door Minke (@mamaminke.nl) op

Hopelijk hebben jullie ook van het weer kunnen genieten afgelopen week. Wat hebben jullie voor leuks gedaan?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wil je liever niet dat er cookies worden geplaatst om je bezoek te registreren dan kun je dat hier uitschakelen. Het registreren van je bezoek helpt mij om te kijken hoeveel bezoekers er op mijn blog komen. Zo kan ik ook leuke acties voor jullie regelen. Je helpt mij dus enorm om hem aan te laten staan. Click here to opt-out.