home workout 5 alternatieven voor de sportschool
Lifestyle

5 home workouts als alternatief voor de sportschool

Gastblog door Tessa 

Aan je figuur werken met een kleintje in huis, dat valt natuurlijk niet mee. Drie keer in de week naar de sportschool wordt lastig, zo niet onmogelijk. Daarom deel ik vandaag 5 oefeningen die je prima thuis (met de kleine) kunt doen, inclusief youtubefilmpjes. Deze 5 home workouts zijn een prima alternatief voor de sportschool.

1. Planking

Planking is een van de meest efficiente oefeningen als het om (thuis)workouts gaan. Je traint er vooral je core mee, maar alle spieren worden flink aan het werk gezet. Deze oefening is niet alleen erg efficiënt voor je spieren, hij is ook nog eens erg uitdagend, maar kost weinig tijd. In zo’n 5 minuten heb je alle spieren laten branden en kun je rekenen op spierpijn. Probeer de tijd die je de houding vol kunt houden steeds uit te breiden, zo houdt je het pittig. Een gewicht toevoegen (misschien je kleine) en die op je rug neerleggen/laten zitten maakt de oefening ook extra zwaar!

2. Hardlopen met de kinderwagen

Hardlopen is ontzettend goed voor je, en je kunt eindeloos variëren qua trainingen. Toch gaan veel vrouwen na de bevalling niet hardlopen in verband met de zorg voor de kleine. Dat is jammer, want hardlopen is dus prima te combineren met een baby of peuter. Het wordt namelijk steeds populairder: hardlopen met een kinderwagen. Is jouw kindje al wat groter, en wil of kan hij/zij niet meer in de kinderwagen? Laat hem/haar dan mee gaan op de fiets! Voor je kind heel gezond, maar jou al net zo.
Lees ook mijn blog over de running tag 

3. Wall sit

Vond je planking een goed idee? Dan vind je dit waarschijnlijk ook een heel goed idee. De wallsit is namelijk een oefening waarbij je voornamelijk je beenspieren traint (en die verbruiken de meeste energie), maar ook hier neem je de andere spieren mee. Een goede oefening om te thuis te doen dus, en je kunt de kleine goed in de gaten houden. Probeer ook deze oefening steeds langer vol te houden. Neem een gewicht (of kind) op schoot als de oefening te licht wordt, dan krijg je het vanzelf zwaar.

4. Zumba

Zumba is een manier van dansen waarbij je veel calorieën verbrandt. Een groot nadeel is dat deze manier van dansen vaak in de sportschool wordt gegeven, en dat is nu precies wat we niet zoeken. Gelukkig kun je veel zumbavideo’s kopen en die op je eigen televisie afspelen. Bank naar achter en dansen maar! En, als je een dochter hebt, vindt ze het vast super leuk om met je mee te doen. Dan krijgen jullie allebei een flinke dosis beweging en heb je een leuke activiteit samen. Twee vliegen in een klap!
Lees ook mijn blog over naar de sportschool met je kind

5. 10-minute-workout van Laura Brijde

De buik, een gevoelige punt waar veel vrouwen het niet over willen hebben. Want hoeveel vrouwen zijn nu echt tevreden over hun buik? Juist, niet veel. En dat is zonde, want buikspieren zijn eigenlijk heel makkelijk te trainen. Je hebt geen gewichten nodig, en je kunt je kind(eren) goed in de gaten houden terwijl je de oefeningen doet. Nu liep ik een tijd geleden tegen deze workout video aan, waarin je in 10 minuten je buikspieren flink laat branden. En dan ook echt flink!

Met deze oefeningen kun je voorlopig wel weer even vooruit! Meer over oefeningen, hardlopen en gezonde recepten (die ook nog eens heel makkelijk zijn, ik ben geen keukenprinses) vind je op mijn blog, www.tessaijmker.nl
 
 
Handig om deze work-outs te doen als er weinig tot geen tijd is om naar de sportschool te gaan. Hardlopen met onze wandelwagen was helaas geen succes, maar een fijne wandeling maken is ook al goed. Wat doe jij graag om in beweging te blijven?
home workout 5 alternatieven voor de sportschool
Uitgelichte afbeelding van shutterstock
Door Ulza

Blogger op mamaminke.nl. Een mamablog over geloof, kids en liefde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: