We zijn inmiddels al weer een week terug van ons weekendje weg. We hadden de kinderen naar mijn schoonvader gebracht en waren zelf met de boot van dfds naar NewCastle gegaan. Voor ons niet geheel onbekend, we waren daar al 2 keer eerder geweest. We hebben deze stad echt in ons hart gesloten. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het in de zomer toch fijner vertoeven is als in de winter. Maar dat komt toch zeker omdat ik niet van kou houdt. Het is er in de winter minstens net zo mooi. Extra voordeel dat het vroeg donker is, dan kun je alle mooie lichtjes al eerder zien. Kijken jullie mee?

We gaan vertrekken

Vrijdag 24 november was het zo ver. Ik merk ook direct weer mijn gebrek als blogger. Of eigenlijk is het gewoon niet zo handig voor mezelf, maar ik maak gewoon weinig foto’s. Ik leef meer in het nu dan dat ik met mijn telefoon zit als ik op zo’n reisje ga. In de ochtend brachten we gewoon Luca naar school. Ik pakte alle tassen in. Voor ons om mee te nemen, maar ook voor de kinderen want zij gingen logeren. Nog even met Nola naar mijn oma geweest en toen haar met alle spullen bij mijn schoonvader gebracht. Kon ik nog even vertellen hoe het zou gaan dat weekend. Zaterdag hadden ze sinterklaasfeest van mijn vaders werk en maandag moesten beide kinderen weer naar school in de ochtend.

Toen iedereen op zijn plek was en Nola in bed lag zijn Mark en ik vertrokken. Eerst onderweg nog even lunchen. We zijn bij la place geweest langs de a12. Daar kun je heerlijk eten. Toen zijn we doorgereden naar de haven van IJmuiden, waar bleek dat we direct aan boort konden. Andere jaren moesten we altijd wachten in de wachtruimte, maar nu mochten we direct het schip op. Ideaal. Je zag de bemanning wel even kijken toen we aangaven dat we een commodor hut hadden. Een iets luxere hut dan we de andere keren hadden. Super fijn.

kamer boot heenweg

Extra’s bij deze hut

Het voordeel was dat we nu een tweepersoons bed hadden ipv 1 persoons en stapelbedden. De kamer was iets groter en ook het toillet was groter. Niet meer met je benen in het douchegordijn als je naar de wc moet. Wat een heerlijk. Even wat ruimte om je terug te trekken. Ook het ontbijt was inbegrepen bij deze kamer en er was een minibar aanwezig die je kon gebruiken. Dit zat ook gewoon bij de prijs in. De kamers op de princess vond ik zeker mooier. Op de King kon je wel merken dat het wat gedateerder was, maar nog steeds een grotere kamer. Daar had je ook een aparte ruimte voor het ontbijt. Eigenlijk gewoon het zelfde, maar luxer geserveerd. Erg fijn.

zonsopkomst heenweg

Voet op Engelse bodem

Als we daar aankomen zorgen we dat we redelijk vooraan staan om het schip af te gaan. Zo hebben we de meeste tijd voor de wedstrijd die we gaan bezoeken. We hebben de eerste bus naar de stad en lopen dan direct naar ons hotel. We hebben een hotel iets buiten het centrum. Heerlijk rustig daar en geen last van de stad geluiden. Je kunt daar goed ontbijten en slaapt prima. We zetten onze tassen daar neer en gaan de stad weer in. Inchecken kan pas vanaf 3 uur dus de kamer kunnen we nog niet op. We drinken wat bij starbucks, lopen wat rond en eten nog even een broodje voordat de wedstrijd begint waar we naar toe gaan.

starbucks chocomelk trap in New Castle

Members only!

Daar sta je dan. In een members only gedeelte van het stadion. Heerlijk warm, fijne stoelen en je kunt in de rust op de tv’s nog even terug kijken naar de doelpunten. Helaas verloor NewCastle United met 3-0 dus juichen konden we niet. Toch een kleine teleurstelling voor ons als toch wel fans van deze club. Maar wat een belevenis als je op luxe stoelen mag zitten. Natuurlijk het kan nog beter, maar dit was toch echt wel heerlijk als je het vergelijkt met staan of van die plastic stoeltjes.

opwarmen in het stadion eerste heft stadion tweedehelft stadion

Nachtje in het hotel

Als de wedstrijd is afgelopen gaan we snel naar het hotel. Daar kunnen we dan al inchecken en direct naar onze kamer op de 4e verdieping. We zetten onze tassen neer en besluiten wat te gaan eten. Het is ook al tegen half 6 (half 7 Nederlandse tijd) dus wel nodig ook. We lopen naar het winkelcentrum achter het hotel. Daar waren we nog nooit geweest. We vonden het die avond ook niet zo indrukwekkend om de volgende dag terug te gaan, maar we konden daar wel prima even een hapje eten bij de burgerking. Gewoon, heel gewoon haha. Friet hoort voor ons toch wel een beetje bij voetbal. We slapen prima een nacht op vaste land. Beetje harde bedden, maar Mark vond dat juist wel fijn.

uitzicht 's avonds hotel

Wat ga je dan nog zo’n zondag doen in NewCastle?

Het meeste hadden we wel gezien inderdaad. We besloten rustig op te staan en te ontbijten in het hotel. Daarna nog even een douche genomen. Wat fijn is dat zo zonder kinderen om je heen. Zo hoefde ik ook niet op de boot te douchen. Ondanks dat de badkamers in deze kamers groter waren vond ik dat toch een minder fijn idee. Tegen een uur of 10 hadden we uitgecheckt en de grote tas weer bij het hotel achter gelaten. We lopen over een markt en besluiten dan even naar de primark te lopen. Luca had nog wat broeken nodig. Je moet wat toch. Een stuk goedkoper hier, zo’n 6,80 euro voor een broek ipv 8 in Nederland (als ik het goed heb omgerekend). Daarna kopen we nog wat cadeautjes voor de kinderen en gaan we nog even naar de starbucks. We lopen terug naar het hotel en besluiten nog even de eerste helft van PSV te kijken op de wifi daar. Dan met de bus terug naar de boot en daar wachten op vertrek.

eerste kerkdienst steegje NewCastle starbuckschocomelk samen psv kijken

cadeau Luca Cadeau Nola zonsondergang boot terug

Storm op zee!

De reis begint rustig met een mooie zonsondergang. Maar al snel voel ik me niet lekker worden tijdens het eten. Geen idee hoe het komt, maar ik kan er niet van genieten en we zijn snel terug op onze kamer. De nacht gaat goed en ik sta fris weer op. Bij het ontbijt laat Mark het al snel af weten, ook hij heeft last van de zee. Het is in de nacht gaan stormen en het gaat flink tekeer. Er moet dan ook een extra kapiteit aan boord komen met een helikopter. Samen met een aantal sleepboten hebben ze ons veilig de haven ingekregen. Knap werk waar je meestal niet direct bij stil staat. Ik was blij weer op vaste land te staan. Nog veel last van naweeën deze keer. Als ik dit typ (zondag 3 december) heb ik nog steeds een beetje last van zeebenen, maar gelukkig trekt het al aardig weg.

ontbijt thee terugweg ontbijt terugweg storm terug

En de kinderen vermaakten zich prima bij op:

luca en nola bij opa in bed sinterklaas luca en nola bij sinterklaas

Samen met mijn moeder ging mijn schoonvader naar het sinterklaasfeest van mijn vaders werk. Wat de kinderen niet wisten en ook echt niet door hadden, de leuke sinterklaas daar is mijn vader. Ze gingen dus eigenlijk naar opa. Maar met zo’n pak aan is het toch echt sinterklaas en dat is best wel een beetje spannend.

In de toekomst gaan we nog een keer terug. Het blijft toch een beetje onze stad. Zijn jullie wel eens met dfds naar NewCastle geweest?liefs Minke

pinterestafbeelding:

pinterest NewCastle

4 thoughts on “NewCastle, een boottocht die je niet snel vergeet

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wil je liever niet dat er cookies worden geplaatst om je bezoek te registreren dan kun je dat hier uitschakelen. Het registreren van je bezoek helpt mij om te kijken hoeveel bezoekers er op mijn blog komen. Zo kan ik ook leuke acties voor jullie regelen. Je helpt mij dus enorm om hem aan te laten staan. Click here to opt-out.