Bible journaling is iets dat ik heel graag doe. Creatief zijn zonder dat ik het goed kan eigenlijk. Want het gaat niet om de creatie, het gaat om het creatief proces. Het bezig zijn met Zijn woord en dat tot je nemen. Daar iets mee doen en iets proberen bij te maken. Niet iedereen heeft de talenten van creatief zijn gekregen, maar gelukkig is er dit boekje, Bible journaling zo doe je dat. Vol met tips en tricks over hoe je dat dan wel kunt doen. Ik vertel je wat ik van dit boekje vind.

Bible journaling zo dat je dat voor kinderen?

Het lijkt een beetje op een boek voor kinderen. Hij is ook gemaakt met en bij het boek ‘Geef kleur aan je bijbel‘. Maar wat een goede tips zitten er in. En zo veel leuke ideeën. Nee, die boek is echt niet alleen voor kinderen. Je kunt het ook prima toepassen in je eigen bijbel. Al vind ik het boek dat ze gebruiken ook erg mooi. Dus misschien een idee om het samen aan te schaffen of cadeau te vragen.

Bible journaling recensie inhoudt Bible journaling recensie de inhoudt

Wat kun je van dit boekje verwachten?

Het boekje is niet heel groot, het telt 48 bladzijden. Maar er wordt van alles in uitgelegd. Vooral verschillende materialen en technieken om in je bijbel te werken worden besproken. Van waterverf tot stiften, van acrylverf tot het gebruik van sjablonen. Ook wordt er vertelt hoe je een bladwijzer kunt maken, leuke paperclips en hoe je de voorkant kunt pimpen. En dat vind ik echt een geweldig idee. Dus die ga ik misschien zelf wel toepassen bij mijn eigen bijbel.

Bible journaling recensie acrylverf

Oefenen, hoe dan?

Soms is oefenen in je bijbel gewoon het beste. Zeker met waterverf en andere soorten materiaal. Maar de sjablonen kun je uit dit boekje prima gebruiken. De letters voor handlettering kun je oefenen in dit boekje (er staan 4 verschillende lettertypen). De voorbeelden zijn uitgewerkt met gebruik van foto’s en dan stap voor stap wat je moet doen. Ideaal voor iemand die niet zo creatief is. Het kan bijna niet mislukken.

Bible journaling recensie handlettering

Wat vind ik de beste tip?

Eigenlijk is alles wel heel handig. Gewoon om het even te lezen en te bekijken. Maar wat ik echt heel leuk vind is het maken van de tabjes en paperclips, de voorkant pimpen en creatief met gewone stiften. Je hoeft dus echt niet van allemaal dure dingen aan te schaffen om iets moois te kunnen maken. Ook zag ik een paar washi tapes die ik zelf bij de action kocht op de foto’s. Die zijn ook prima te gebruiken en helemaal niet duur.

Bible journaling recensie uitleg Bible journaling recensie kaft maken

Start je net met bible journaling, zoek je een cadeautje voor een tiener of ben je nog wat onzeker om te beginnen? Dit boekje is zeker een aanrader om te gebruiken. Geen minpunten? Nou, het boekje heb je zo uit. Misschien komt er nog een vervolg want het is erg handig. Ben jij ook wel eens onzeker als je wilt gaan bible journalen?

Ik heb dit boekje gekregen van de uitgeverij. Dit beïnvloed mijn mening niet. Lees op deze pagina meer over samenwerkingen.

Bible journaling recensie pinterest

1 thought on “Recensie Bible journaling zo doe je dat