Het is geen geheim dat ik het leuk vind om ons geloof bij ons dagelijks leven te betrekken. Dat kan op veel verschillende manieren. Lezen is er een van. Nu hebben wij verschillende kinderbijbels in huis dus er is altijd wat te lezen. Toch vinden de kinderen het ook erg leuk om ‘gewone’ boekjes te lezen. Met een kleuter en peuter in huis is niet alles voor beide geschikt. Maar het boek Neushoorn en Narwal gelukkig wel.

Geschikt voor jong en oud

Vaak denk je bij kartonnen prentenboeken aan jonge kinderen. Niet dat een kind van 5 jaar al oud is, maar die gaan vaak naar de andere boeken met meer tekst. Het boek Neushoorn en Narwal is toch ook voor mijn oudste van 5 nog erg leuk. Niet alleen door de mooie platen, maar zeker ook door de opdrachten. Een boek dat je uitdaagt iets te doen en niet enkel te lezen. Nu in de vakantie doen we alles rustiger aan en hebben dus ook meer tijd om te lezen. Dit boek is daar ideaal voor, omdat het je uitdaagt meer te doen dan alleen lezen.

De uitdaging van het zoeken

Luca vind zoeken erg leuk en Nola wil graag doen wat haar grote broer doet. Dat kan met dit boek uitstekend. Het is een kartonnen prentenboek van een groot formaat. Genoeg ruimte voor beide kinderen om te kijken. Nola kan de bladzijden niet scheuren, wat ook erg fijn is. En door het zoeken en kijken naar de platen zien ze de mooie schepping. Niet direct het verhaal van de schepping, maar wel hoe mooi God alles gemaakt heeft. Het geloof komt zo prachtig samen in een alle daagse bezigheid.

Neushoorn en Narwal binnenkant boek

Wat kun je allemaal zoeken?

Op elke bladzijde kun je de neushoorn, de narwal, het jongetje met de donkere krullen en het meisje met het blonde haar vinden. Daarnaast staat er op elke bladzijde een leuk versje en daaronder een aantal vragen. De antwoorden moet je op de betreffende bladzijden gaan zoeken. Soms is het wat lastig, soms wat makkelijker. De kinderen worden goed uitgedaagd en jij ook. Want soms is het echt lastig om narwal te vinden. Of de neushoorn.

Prentenboek met weinig kleur

Tegenwoordig heeft alles veel kleur en komen de geluiden je tegemoet. Prikkels zijn niet meer weg te denken. Extra fijn dat dit boek weinig prikkels heeft qua kleur. Er is gekozen voor eenzelfde thema qua kleur als de babybijbel. Mijn kinderen vinden dat een erg leuke bijbel en deze heb ik na hem geleend te hebben in de bibliotheek ook zelf gekocht. Dus ook voor de grotere kinderen is het fijn om niet te veel kleur te zien in een boek. De accentkleuren geven een leuke en speelse toevoeging.

Neushoorn en Narwal

Met dit boek zijn we weer een prachtig prentenboek rijker en kunnen we ons in de vakantie heerlijk vermaken. Dieren kijken, zoeken en ontdekken. Oh toch een klein puntje, er staat nergens waar je de gevraagde dieren kunt vinden. Dus maar hopen dat je het goed hebt. Dit komt eigenlijk in alle zoekboeken voor die wij hebben. Soms toch jammer als je iets niet kunt vinden.

Ken jij dit mooie prentenboek van Neushoorn en Narwal al?

Je kunt het boek hier kopen voor 14,95 euro. Dit is een affiliate link, jij merkt er niets van maar je helpt mij ermee. Ik heb dit boek gekregen. Dat beïnvloed mijn mening niet. Lees hier meer over samenwerkingen.

Neushoorn en Narwal een kartonnen prentenboek voor kinderen om meer te ontdekken over de schepping. Het geloof meegeven via een boek anders dan de bijbel. Op een leuke manier verteld en weergegeven. Neushoorn en Narwal een kartonnen prentenboek voor kinderen om meer te ontdekken over de schepping. Het geloof meegeven via een boek anders dan de bijbel. Op een leuke manier verteld en weergegeven.

1 thought on “Recensie Neushoorn en Narwal – prentenboek voor groot en klein