Ik hoor heel vaak dat ouders kinderen graag willen belonen wanneer ze iets kunnen. Heel begrijpelijk, want vaak werkt dat ook heel goed. Als ze op de wc plassen krijgen ze een cadeautje. Maar zonder al deze cadeautjes (er zijn er heel veel als je overal een cadeautje voor wilt geven) slibt ons huis al dicht met speelgoed. Gelukkig is daar iets leuks op gevonden. Het diplomaboek vol diploma’s voor elke gelegenheid. Kijk je mee?

Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje voorkantWaarom geen speelgoed?

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wanneer er cadeautjes worden gegeven aan kinderen. Vaak gebeurt dat wanneer een stickerkaart vol is of het kind heeft iets nieuws geleerd. Een zwemdiploma, veters strikken of plassen op het potje of de wc. Wij hebben dan eigenlijk nooit gedaan. Ze werden wel beloond, maar dan mochten ze kiezen wat we zouden gaan eten die avond bijvoorbeeld. Ik wil namelijk niet dat de kinderen gaan denken dat ze altijd maar iets krijgen wanneer ze iets nieuws kunnen. Daar hebben we gewoon het geld niet voor.

Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje potjesdiploma

Het boek reuzeleuke diploma’s voor kinderen

En toen kwam ik het diploma boek tegen. Een boek vol met kartonnen diploma’s. Een aantal zijn vooraf ingevuld met bijvoorbeeld een zwemdiploma, tandenpoetsen of slapen in een groot bed. Er zijn ook een aantal lege diploma’s om zelf in te vullen. Leuk als je bijvoorbeeld met het vliegtuig gaat en je kind vind dat heel spannend, of slapen in een nieuw huis omdat je gaat verhuizen en dan een dapperheids diploma.

Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje zonder tutje of duim

Waarom een diploma geven?

Luca zag dit boekje liggen en wilde het graag eens kijken. Krijg ik dan ook een diploma mama? vroeg hij me. Natuurlijk lieverd! Niet alle diploma’s zijn nog geschikt voor hem, want hij slaapt al een tijdje in een groot bed en plassen doet hij ook op de wc. Leuk om te laten zien wat hij dan allemaal al kan. Maar veters strikken gaat hij nog leren en zijn zwemdiploma is hij nu voor aan het zwemmen. Dus die kunnen we zeker nog aan hem gebruiken. Zo hoop ik mijn kinderen te stimuleren zonder een overdaad aan cadeautjes in huis.

Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje tanden poetsen

Je kunt de diploma’s een leuke plek in de woonkamer geven zodat ze aan iedereen hun diploma kunnen laten zien en ze er altijd even aan herinnerd worden. De plaatjes zijn vrolijk en passen goed bij de leeftijd van 3 tot 7 jaar. Precies de leeftijd waarin al deze dingen geleerd gaan worden denk ik. Zou jij een diploma geven in plaats van een cadeautje als je kind iets heeft geleerd?

Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje Reuzeleuke diploma's voor kinderen om je kind te belonen zonder cadeautje

Ik kreeg dit boek van een bedrijf. Dat beïnvloed mijn mening niet. Lees hier meer over samenwerkingen. Je kunt het boek verkrijgen bij je plaatselijke- en online boekhandel voor 14,95 euro. ISBN:978-90-447-5039-3.

Dit is een affiliate link. Daar merk je zelf niets van en je helpt mij enorm. Zo kan ik deze blog online laten staan. Bedankt als je via deze link wilt bestellen!