Kinderen zijn op jonge leeftijd nog vol fantasie. Ik ben er wel eens jaloers op. Een bank is ineens een boot die in een storm verkeerd. De wobbel kun je lekker op liggen en een boek lezen. Verhalen uit de Bijbel kun je prachtig naspelen. Met de boeken in mijn kleine verhalendoos wordt dat extra makkelijk gemaakt. Een puzzel, boekje en speelfiguren in één. Maar valt dit ook bij mijn kinderen in de smaak?

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach voorkant van het boekGeloofsopvoeding door spelen

Ik vind het belangrijk om mijn kinderen ons geloof voor proberen te leven. En wat faal ik daar soms gigantisch in. Ik ben ook maar een mens en maak echt niet altijd de juiste keuze. Gelukkig kan en mag ik sorry zeggen. Tegen God en tegen mijn kinderen. Wat ik wel erg leuk vind, is een spel element toevoegen aan een bijbelverhaal. Zo blijft het beter hangen en we kunnen er langer mee bezig zijn. Geloofsopvoeding door spelen, makkelijker kan niet toch?

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach wat zit er in de doos

Een box met alles in één

De sets van ‘mijn kleine verhalendoos’ is een box met alles in één. Er zit een puzzel in, een aantal houten figuren en een aantal kartonnen figuren en een boekje met een verhaal. Bij het verhaal van Noach kun je de box als boot gebruiken waar de dieren in staan. De puzzel is de nieuwe aarde waar de dieren weer over mogen verspreiden en Noach zelf is er ook. Die regenboog maken we zelf met een proefje uit de samenleesbijbel en het is helemaal compleet.

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach hoe kun je er mee spelen

Lees hier meer over de samenleesbijbel

Klinkt leuk die kleine verhalendoos, maar is het ook wat?

Van de kleine verhalen doos zijn er op dit moment twee varianten. Een box met het kerstverhaal en een box met het verhaal van Noach. Toch wel de bekendste verhalen denk ik. De verhalendoos is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 3 jaar. Vorig jaar maakte Nola de kartonnen figuurtjes nog kapot als ze de kans zou krijgen, nu speelt ze er mee. De puzzel maakt ze minimaal twee keer per dag. De puzzel is van karton en de kinderen kunnen soms wat lomp doen. Dat merk je dus wel aan de puzzel. De doos is van iets steviger karton en overleefd tot nu toe alles.

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach binnenkant doos

Lees hier meer over de kleine verhalendoos kerst

Wat vinden de kinderen van de verhalendoos?

Zoals ik al aangaf vinden de kinderen hem erg leuk. Hij wordt hier elke dag gepakt. Ze spelen soms samen om de puzzel te maken. Soms maakt één van hen de puzzel alleen. De doos wordt altijd netjes bij de puzzel gezet op de plek waar hij hoort. De dieren, daar zijn de kinderen ook dol op, komen er bij en Nola kunnen we zo leren welke verschillende dieren er zijn. Super voor de taalontwikkeling dus. Wij zijn heel blij met deze kleine verhalen doos en ik kan niet wachten tot de kerst om de andere verhalendoos weer tevoorschijn te halen.

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach boekje begin

Ben jij al bekend met de kleine verhalendoos? Hoe pas jij geloofsopvoeding toe bij jonge kinderen?

Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach. Is dit leuk voor kinderen? Is het een fijne manier voor geloofsopvoeding? Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach. Is dit leuk voor kinderen? Is het een fijne manier voor geloofsopvoeding? Recensie de kleine verhalendoos ark van Noach. Is dit leuk voor kinderen? Is het een fijne manier voor geloofsopvoeding?

Dit boek kreeg ik van een bedrijf. Dat beïnvloed mijn mening niet. Lees hier meer over samenwerkingen. Er staat ook een affiliate link in deze blog. Dat kost jou niets extra’s maar geeft mij wel de mogelijkheid deze blog te onderhouden. Je maakt mij dus extra blij als je via deze link iets koopt.

4 thoughts on “Verhalendoos recensie: de ark van Noach